söndag 1 november 2009

bilen kommer expoldera!

Jaha, då var det söndag igen. Helgen blev som väntat hektiskt, men jag har haft en bra helg. I fredags blev det en helkväll med Hannah och Tuff. Vi satt och pratade som bara den. Jag och Hannah satt sammanlagt sex timmar, på samma ställe, och bara pratade. Var skönt att prata av sig. Vi har kommit fram till att vi är ganska konstiga ;P Vi pratade om allt från förhållanden till fantasier. Tydligen är det inte alla som hittar på historier i huvudet på nätterna då man försöker sova, haha.

På lördagen fick jag besök på dagen av tjejerna från freja. Det blev fullt hus, då dom tog med sig sina barn och dylikt. Efter några timmar med dom kom rocka med Översten (hunden), skulle vara hundvakt. Folket började röra sig och jag skulle köra hem Hillevi och Noah till Obbola. Tog med mig hunden, hämtade tuff, sedan rullade vi. Kände fort att bilen var mer störd än vanligt. Och vad hände? Joo, då vi var mitt ute i Obbola började oljelampan lysa, bilen stannade och det kom massvis med rök från motorn. PANIK... "UT UR BILEN, DEN KOMMER EXPLODERA" .. Såg i mitt huvud att bilen skulle flyga i luften. Frågade tuff "kan den explodera?" "nää, det kan den inte. Eller?" Haha. Så då var vi fast i Obbola.. ca 3 timmar senare var vi hemma på Ålidhem, efter att pappa räddat oss.


På lördagkvällen kom Hannah över. Jag och Tuff färgade håret, sedan mixrade vi med att skapa goda smooties. He va gött. Blev ännu en lyckad kväll med mycket prat. Tuff gav upp vid tolv, men jag och Hannah satt och pratade till tre. Vi pratade om de saker som händer i våra hjärnor just nu. Herre gud vad vi skapar problem som inte finns. Analyserar allt och får för oss helt tokiga saker, haha. Överanalysera? Näää, absolut inte. Känns riktigt bra att vi har börjats umgås mer, den där tjejen är helt underbar på alla sätt och vis :)


Idag har jag haft en jobbig dag. Har så mycket känslor inom mig, men jag vettå fan vad det handlar om. Är inte en världsmästare då det gäller känslor, och jag kan verkligen inte hantera dem. Har gått från lugn, till riktigt förbannad till ledsen och patetisk inom loppet av fem timmar. Stress, panik och oro inför veckan? Jaa, kanske. Har inte sovit mycket alls de senaste dygnen, kan inte somna. Fick dock recept till sömntabletter då jag träffade min läkare i fredags. Ska inviga dem ikväll. Ska bli underbart skönt att få sova en hel natt. Känner mig helt slut i huvudet. Det kanske är därför jag är så känslig.

Nej nu börja en film som jag ska se.

adjö

1 kommentar:

Thom sa...

Överanalysera, du? Näääää, det låter inte helt bekant...:P