måndag 23 november 2009

Never ending story

Vad är det för förvirrade känslor och tankar som jag bär inom mig. Det är inte bara det som händer runtomkring mig som rubbar min balans. Känslorna stormar i mig, rusar hit och dit, kolliderar med min vettiga sida som varken vet in eller ut. Jag håller det mesta inom mig. Det jag berättar för mina vänner är bara toppen på isberget (det jag kan hantera). Det värsta, det som är för jobbigt att hantera, gömmer sig under ytan. De saker jag egentligen måste bearbeta förtränger jag genom att hålla på som jag gör. Vad skulle hända om mitt försvar bröts ner, och alla känslor kring det som jag inte vill veta av kom upp till ytan. Vill helt enkelt inte att detta ska ske, för jag vet inte om jag kommer kunna hantera det utan att bryta ihop riktigt jävla ordentligt. Så därför är det viktigt att jag håller dem inom mig, men det är bara med nöd och näppe som jag förmår göra det. Men kommer jag kunna förtränga det för alltid, och samtidigt kunna må bra? Troligen inte.

"Du kommer inte kunna bearbeta det här, om du inte är redo"
Blir man någonsin redo att bearbeta det man använder hela sin kraft för att förtränga?


Nog om det. Nu är det klart, den efterlängtande festen blir på lördag. Ska använda hela min kraft till att peppa upp mig själv. Jag SKA ha roligt! hell yeah :P Ska fira min nykterhet med ÖL. ÖL ÖL ÖL :P Welcome to Ålidhem, We got fun and games ;P

Adjöken Adjö

1 kommentar:

Anonym sa...

Att bearbeta saker och ting tar tid, men det är ingen omöjlighet!

Hoppas du får roligt på lördag!

kram A