måndag 16 november 2009

Skada mig Bertil!

Då var helgen över, och den nya veckan, med nya utmaningar har satt igång. Har lite panik inför veckans måsten, veckans krav. På tisdag och torsdag är det skola som gäller, och vi har obligatorisk närvaro med diskussion på schemat. Hjälp mig.. Tycker det är nog jobbigt att ta mig dit, och sitta på en föroläsning. Nu ska jag sitta i en grupp och prata. I mina fantasier bryter jag benet imorgon, eller kanske blir jag riktigt sjuk? Skulle vara riktigt härligt om ngt hände så jag får en verklig orsak till att inte kunna gå till skolan. Och det blir ju faktiskt svårt att gåå till skolan med brytet ben ;P Vad hemsk. Här sitter jag och önskar att jag ska bryta benet. Eller nä, jag bryter nog hellre vänster arm. Helst på vägen till skolan (framför min lärare som av en ren slump cyklar förbi mig i studens hetta) Det bästa vore om det just var min lärare (Bertil) som kör på mig. Då kommer han få dåligt samvete och därmed ha övererseende med att jag inte kommer på lektionerna i veckan. Hmmm, kan funka. Jag ber till Ber-til att han besannar min fantasi. Eller vad tror du Hannah? Brukar våra fantasier fungera i det verkliga livet? ;)

Idag har jag varit ute och traskat i regnet. Tycker det är skönt att gå i regn, så länge jag inte befinner mig i stan. Jag och Die har fortsatt kampen mot tv-spelet. Jag skrattade så jag grät och srek som en styckad gris. Igår natt satt vi och spelade samma bana i tre timmar, utan framgång. Dååå var vi riktigt arga! Men är man tjurig och dålig förlorare får man skylla sig själv. Meeeen tillslut klarade vi banan vilket gjorde oss lyckliga som ett barn på julaftonsmorgon.

Ikväll väntar innebandy på tv. Dalen mot city, spännande! Heja Dalen.

Nä, nu ska jag dricka mitt kaffe och försöka få ner pulsen, så jag kan andas igen.

Adjöö

1 kommentar:

about Florens sa...

hmm... vet inte riktigt om de går i uppfyllelse. I så fall ska jag träffa en kopia av Dan Humphrey i gossip girl ;) Men du kommer klara diskussionerna galant tror jag.. klarar du det har du klarat saker som är svårare än många av sakerna jag tycker du borde göra. hmm rörigt vart det nu men du kanske fattar ;)