lördag 14 november 2009

Jag har funderat, ingenting har fungerat!

Jag kommer inte ifrån en känsla som gnager inom mig. Som vanligt då det gäller känslor kan jag inte ta på vad det handlar om. Min sinnesstämmning växlar väldigt mycket under dagarnas lopp. Värst är det på kvällarna, då tankarna på något konstig sätt börjar gå på högvarv. Det är frustrerande och jobbigt att ständigt ha någon typ av känsla som alltid lyckas få mig att känna oro, tomhet, ångest eller hopplöshet. Jag önskar att jag visste vad alla känslor kommer ifrån, vad dom beror på. Som Dallas brukar fråga "Vad tänker du på?". Svaret blir ofta att jag inte vet. Jag vet inte vilka tankar som kopplas till vad jag känner, för ibland behöver jag inte ens tänka. Jag bara känner. Egentligen borde jag stanna upp då jag känner något och verkligen anstränga mig för att förstå vad det egentligen handlar om. Men vill jag veta? Blir det enklara om jag vet varför jag känner som jag gör? Det är lätt att springa iväg i tankarna då man har en jobbig känsla inom sig. Man försöker hitta anledningen till varför man känner som man gör. Men i slutändan sitter man och är ännu mer förvirrad än vad man var innan man lät tankarna springa iväg. Är bra på att lura mig själv genom att intala mig själv att känslorna beror på ngt irrelevant.

Nu blev det flum igen. Vet knappt vad jag skriver! Nu ska jag snusa..

Ha en bra Lördag gott folk

Inga kommentarer: