lördag 21 november 2009

6 veckor, applåder!

Nu är det den sista helgen i nykterhetens tecken. Sex veckor, känner mig riktigt stolt :) Igår blev det häng med Hannah, Thom och Diana. En heltrevlig kväll med rätt så knasiga samtalsämnen (tro det eller ej ;P). Tänkte sammanfatta kvällen, men Thom har gjort ett sådant bra jobb på den fronten. Om ni vill läsa om en kväll i hög klass får ni kika in Thoms blogg:

http://semisentimental.blogg.se

Nu är det en vecka kvar till den efterlängtande festen. I mitt nuvarande nyvakna tillstånd känner jag mig inte så peppad, men igår höll jag på att koka över av förväntningar. Peppad som en pepparkaka, som Dallas så klokt sa ;) Blev full, bara av tanken på att jag snart ska få dricka min efterlängtande öl. Tappade talförmågan, började vända på ord och skrattade åt allt. Det kommer inte bli lugnt nästa helg, det är en sak som är säkert.

Är inne i en orolig "prata, göra saker i sömnen" period. Pratar om skumma saker "dodoi dodoi doo prrruuu", och vaknar sedan av att Diana skrattar. Skrattar med henne, och försöker förgäves förklara för henne varför jag pratat "ehh, det var en valp, eller en unge. Uppfostran, eh, hii" Inatt låg mina kuddar i hög på stolen då jag vaknade (?) Telefonen låg under stolen, uppvikt. Hoppas jag inte skrev ett sms i sömnen. Har förr vaknat av att jag varit i full fart med att skriva meddelanden, känns inte helt okey. "HJÄLP OSS, dom gör hål i båten" skrev jag för några månader sedan. Tur att det enbart sparades i utkastet, så ingen i min telefonbok skulle behöva fundera över om jag faktiskt behövde hjälp, eller om jag enbart var i fyllan. Det är hemskt hur mycke jag har gjort i sömnen genom årens gång. Helt sjuka grejer, haha ;P

Nu är det klart! Under jul flyttar Tuff och Dallas till deras karlar. Hannah och Diana flyttar in till mig, och den legendariska lägenheten på Ålidhem lever vidare. Tror det kommer bli riktigt bra :P

Önskar alla en riktigt trevlig helg, tjo!

1 kommentar:

Tess sa...

Jag hoppas att det blir rikigt bra, vi får styra upp någon dag varje vecka nr jag ommer förbo coh säger "hej!"

Melodifestivalen dyker ju upp snart ;P