onsdag 28 oktober 2009

Up and down!

Det snurrar i mitt huvud. Hur många tankar, hur många känslor, kan en människa klara av utan att gripas av panik? Sitter här och använder hela min kraft för att förtränga allt jag inte kan hantera just nu. Då jag känner såhär vill jag bara sova, så mina tankar kan läggas på is under några timmar. Har dock bestämt mig för att inte använda mig av de metoder jag förr använde för att fly från verkligheten. Det känns tufft och jag försöker ständigt hitta nya sätt som får mig att koppla bort allt. Verklighetsflykt är något jag använder mig av dagligen. Jag försvinner in min egna lilla värld, där jag är den personen jag vill vara. Måste verkligen försöka leva här och nu och försöka ta tag i de saker som är viktiga, de saker jag är rädd för, de saker som jag undviker. Om jag ständigt undviker de saker som egentligen är viktiga, kommer jag aldrig ta mig framåt. Att stå och stampa på samma fläck fungerar inte i längden.

blev det onsdag på nytt, tiden går verkligen fort. I helgen har jag fullt upp, men det kommer nog bli en bra helg. På fredag ska jag hjälpa Tuff med ett arbete och träffa min läkare. Kvällen avslutas med ett biobesök med Hannah. Vi ska se upp ;P På lördag ska jag träffa brudarna från freja, vi ska säga hej då till Annika som ska flytta hem till Skåne. På kvällen blir det spakväll med tuff och hannah. När resten av folket dricker och klär ut sig till demoner ska vi färga håret på varandra och använda oss av ansiktsmasker. Vi ska byta ut alkoholen mot exotiska smooties ;P Känns riktigt skönt att vara nykter, saknar inte fyllan för fem öre. Mitt nykterhets löfte har gett mig nya krafter. Har kommit igång ordentligt på motionsfronten, vilket betyder mycket. Lördagsnatten kommer avslutas med skräckfilms maraton med syster. Hon kommer inte hem fören tolv, så det blir nog en uppsittar kväll, I like.

Nepp, nu ska jag dricka lite kaffe och fortsätta spöa datorn i spindelharpna ;P

Solen skiner idag! Underbart.

kramohej

2 kommentarer:

Liisa sa...

Så det blir en lugn helg för er :)
Va skönt, det kommer det ju dock inte bli för mig..haha. Jaja..jag överlever nog ;)
Kram kram

Anonym sa...

Vad bra att du ska vara nykter! ;P

kram/A