lördag 7 november 2009

Lördag på nytt

Nu har jag och tuff klarat en månad utan alkohol, och det känns riktigt bra :) Just nu känns det som att det kommer bli några helger till i nykterhetens tecken. Vi ska kanske styra upp ngt den 28, men bara om vi får ihop ett roligt gäng. Annars känns det onödigt. Så då kommer jag hur som haver vara nykter i två helger till. Om det inte blir av den den 28:onde ska jag försöka vara nykter till annandagen.

Idag har jag inte gjort ngt märkvärdigt. Har lyckas ramla i en gegpöl under min promenad (och därmed skitat ner min nya jacka), har ätit gamal fil, fått tvål i ögonen, slagit tån i trappen, fått hjärnsläpp då jag skulle lösa barnkorsordet, snusat mer än vad min läpp pallar utan att börja svida, spillt ut ett vattenglas över mina viktiga papper. En vanlig dag med andra ord. Jag är för disträ för mitt eget bästa. Har tankarna på annat håll, och då lyckas jag alltid ställa till det för mig själv.

Igår hade jag damp! När jag och Diana skulle åka från Ålidhem började det med att jag tappade en lånad bok i en vattenpöl. Sen gick min påse sönder, så alla mina kläder ramlade på den smutsiga vägen. Sen tappade jag ner kläderna en andra gång och då svartnade det. Då skrek jag "helvetes satans skit" sen tog jag en sko och kastade den med full kraft (tur att den inte träffade en annan bil, med tanke att vi var på parkeringen). Diana tittade på mig, och jag kände att jag hade lust att kasta en sten i huvudet på henne. Sen smällde jag igen dörren till bilen. Var så arg. Tio minuter senare började jag skratta som bara den. Kan inte hantera min ilska så länge. Sen tog det en timme innan jag brann av igen, då min familj diskuterade telefoner. Då skrek jag till och lämnade bordet. Känner mig verkligen mogen då jag får mina cp-ryck. Usch, hatar att känna ilska, vet inte vad jag ska ta mig till. Hur kommer det sig att allt går fel då man är arg? Men idag känns det bättre, det är jag tacksam över, haha :)

I denna stund sitter jag die och thom i soffan och spelar crash, som den gamla goda tiden :P

Ha en bra helg gott folk. Tack o hej

Inga kommentarer: