söndag 25 oktober 2009

Lördag

Idag har jag, Tuff och Suss varit på ikea samt birsta. Det var skönt att komma bort över en dag. Resan blev som väntat minst sagt spännande. Ska hålla incidenterna hemliga men några ledtrådar är; olåst toalett, läckage, fläckar, enkelriktad väg... Sug på den ni ;)

Tyvärr fick jag kämpa som attans med mina negativa tankar idag. Att testa kläder är så oerhört jobbigt för mig. Jag fastnar i min spegelbild med en stark känsla av förakt. Ser enbart den där äckliga, feta tjejen som omöjligtvis kan se bra ut i alla dessa kläder. Vill hellre bo i en kohage än att behöva ha på mig kläder som ska vara snygga, men som ser förjävliga ut på mig. Känner mig som världens fetaste idiot just nu. Förstår inte varför jag ska döma mig själv så hårt. Tänker aldrig negatvit om någon annans kropp eller dylikt, så varför döma mig själv? Tänker i stort sett alltid gott om andra personer. Behandlar alltid andra människor bra och försöker vara en snäll msk. Men, då det kommer till mig själv är jag världens elakaste kärring. Jag dömer mig själv hela tiden. Jag är fet, dålig, misslyckad, hatad, äcklig, dum osv. Mot mig själv är så jäkla elak, jag duger helt enkelt inte. Skulle ALDRIG behandla en annan männsiska som jag behandlar mig själv.

Måste fan jobba på den här biten. Fortsätta jobba, vilket betyder fler utmaningar. Kan inte förbättringar ske utan att man behöver utsätta sig för de situationer man får panik av? Det vore så jäkla skönt :) Är glad att min ormfobi inte är ett hinder i mitt vardagliga liv, för då skulle jag säkert behöva utamana mig på den fronten också, vilket skulle sluta i ett dödsfall.

"En ung kvinna dog då en egentligen ofarlig orm bet henne i halsen. Experterna sa att det aldrig någonsin har hänt att en msk dött av en sådan ofarlig orm. Kvinnans sista ord var "dom är ute efter mig" Hon blev 22 år"

Ännu en nykter helg, så jäkla skönt! adios alkohol


Tack o hej






2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är bra att du utmanar dig själv fast det är jobbigt! Det kommer bli bättre med tiden om du fortsätter. Och jag lovar dig, du kommer inte dö av en orm ;P

Liisa fiisa sa...

Heej B!
Jaa jag hoppas verkligen en dag du kan se dig själv så som alla andra gör! En super fin, härlig snygg tjej som, exakt som du skrev, är snäll mot allt och alla (förutom kanske ormar då ;)
Kram bästa bella!