måndag 28 februari 2011

Im a women

Solen skiner idag. Jag är inte ens glad för det. Vaknar med mensvärk och panik över att Magnus inte är hemma. Kom knappt ihåg att han drog igår. Känndes som att han skulle vara hemma idag. Fick nog för mig det via en dröm. Brukar ofta tycka om att vara ensam under veckorna, på ett dåligt sätt. Men nu vill jag bara vara med någon annan än mig själv. Är inget bra sällskap åt mig själv. Ganska dum och elak.. Måste nog ta mig ut på en promenad. Att sitta inne en hel dag gör mig inte snällare.. Men det är en sånhär dag då jag inte vill synas men jag vill samtidigt inte bara vara här.. Nåväl, det kanske känns bättre efter jag fått frisk luft..

Att vara kvinna kan vara en förbannelse. Vill vara fri från hormoner och blod. Men nej, kvínnor ska blöda. En gång i månaden, om kroppen är i balans.. Blod. Varför just blod? Varför smärta? Blod utan smärta skulle kanske vara okey. Inte båda delarna. Inte okey.. Inte okey!

Tittar på ally mc beal.. Försöker skaratta lite.. Nu ska jag dricka lite vatten och lite kaffe.. Ta en liten snus och lite iprem.. Sen blir jag en ny människa som njuter av luft och livet!

tackohej

Inga kommentarer: