måndag 28 juni 2010

Sol och kaos

Idag har solen varit på bra humör och jag utnyttjade självklart tillfället till att jobba på brännan. Låg och läste en spännande bok och drack mitt kaffe. Det smakade bättre än vanligt och jag kände lugnet för en stund. I byn trivs jag då solen skiner. Då kan jag sola utan att behöva oroa mig över att andra människor ska se mig och tänka de tankar jag tänker att de ska tänka. Dumt att ens bry sig, men det går inte att koppla bort.. Efter några timmar i solen satt jag mig på Mårten och trampade mig svettig. Känns bra att jag kan träna igen, utan att min hals gör uppror! Nu har jag även rensat och fått lite ordning och reda här på övervånigen. Alla kläder från stan på plats och jag är ett steg närmare till att bli en riktig skogsmulle.. Igen.

Inatt vaknade jag för andra gången på tre nätter med kramper i gallan. Mådde riktigt illa och gick därför till toan och sov på golvet. Det är alltid lika skönt att ligga på ett svalt golv, nära en toalett, då illamåendet slår till.. Testa det nästa gång ni mår illa. Tips från coachen :)

Nu har mamma och pappa börjat riva i köket och det är kaos utan dess like. Under renoveringen kommer vi ha vårat "kök" i bagarstugan. Så länge mössen håller sig på avstånd, kommmer det säkert bli mysigt att sitta där på morgonen och läsa tidningen.

Igår var jag på bio med Magnus och tittade på Robin hood.. Jag var lite förvirrad, men tillslut kunde jag koncentrera mig på filmen.. Bio är verkligen den perfekta underhållningen på en söndag. Blahoooba, vad mycket katthår det är i min säng!

Nä, nu ska jag ge upp!

Ha det så bra gott folk, tackohej

Inga kommentarer: