fredag 25 juni 2010

And it burns burns burns

Då var det midsommar igen. För ett år sedan var jag utomlands, tiden går verkligen fort. Vad gör man en dag som denna då man befinner sig i en by långt ifrån vänner och äventyr? Efter många om och men gick jag iaf till byns bygdegård. Där var alla byns gamlingar och barn samlade och det bjöds på fika, saft och kaffe. Barnen dansade runt stången, föräldrarna tog massor med kort och gamlingarna satt med världens leende på läpparna. Efter fikat kom traktorn som var utstyrslad med ballonger och björklöv. Barnen hoppade uppspelt upp på flaket och fick åka runt byn. Dom vinkade och skrattade. Precis så var det när jag var liten. Då var det så roligt och mysigt. Man åt bullar tills man fick ont i magen, dansade tills de vuxna blev utmattade och plockade blommor i alla färger utan att bry sig om alla dryga insekter. Då var allt så lätt. Man gjorde saker utan att tänka. Nu när jag satt där försökte jag verkligen koppla bort alla tankar, men det gick inte. Satt istället och kände mig som ett stort fel. Usch vad less jag är på mig själv!

Nu sitter jag i gungstolen med sockerdricka i benen. Måste lära mig att sitta ordentligt. Har svårt för att sitta rakt upp och ner på en stol, det är svårt. Nu när mor och far ska göra om i köket kommer min soffa att försvinna. Då måste jag alltid sitta på en stol, attans bananer! Har alltid haft min plats i soffan, där jag har kunnat bre ut mig och ha det skönt. Kommer sakna min soffa!

Nu sitter alla mina vänner vid någon stuga och dricker öl. Nää, jag är inte bitter ;) Känner mig grymt rastlös! Vill göra ngt, men nu är det för sent!

Jaja, nu ska jag tvätta ansiktet och ta mig en snus. Snus, jaaa snus. Måste erkänna att jag härmed snusar lika mycket som vanligt.. Jag gjorde ett försök iaf. Det höll i sig i tre dagar, men nu vet jag att det går, om man veeeerkligen vill. Men just nu vill jag bara snusa och döda myggor..

Hoppas alla får en fin midsommar! :)

1 kommentar:

about Florens sa...

Du hade kunnat tänka på mig. Jag var på jobbet på kvällen sen avslutade jag kvällen med en kopp te, mjukisbyxor och en tv-serie med döden som tema. Mycket mysigt men inte så midsomrigt kanske ;) Och förlåt att jag inte svarade på ditt sms. Glömde helt bort, men såklart önskade jag dig en underbar kväll även om du får veta det dagen efter! :) Vad gör du förresten på onsdag? eller tisdag?