måndag 7 juni 2010

Bajsbrunn, Björne och rädsla!

Åh nej, dom har sett en björn i närheten av byn. Kan inte hjälpa det, blir faktiskt lite rädd för att gå ut på min vanliga promenadrunda. Går en väg som är omringad av skog, där det inte finns några hus, där det sällan kommer någon typ av trafik. Vet att björnen förmodligen är lika rädd för mig och chansen att jag ska träffa på Björne är minimal. Meen, man vet aldrig. Är inte precis känd för att ha tur, så jag känner mig inte säker för fem öre. Men samtidigt tänker jag ofta "Är det meningen att jag ska bli uppäten av en björn, så är det meningen"..."Är det meningen att jag ska dö idag så är det meningen".. Ganska skönt att tänka så, hehe ;)

På torsdag är det meningen att jag ska befinna mig på Ålidhems vårdcentral för att sätta mig i den hemska stolen och bräsa. Cellprover, trevligt. Jag tänker dock ringa och avboka, för jag är inte redo att utsätta mig för en av mina värsta mardrömmar. Tycker det känns obehagligt! Behöver minst ett halvår på mig för att förbereda mig. Kanske ska köpa en stol och köra hård träning under sommaren, haha. Usch, bara att titta på den här äckliga bilden får mig att drabbas av panik! Ser jättehemskt ut, huuh!



Nej, slutskrivet om hemskheter! Helgen som har varit blev nykter och trevlig. Fredagen var hemsk, men lördagen får en guldstjärna i kanten. Dagen började med att Dallas och Thomas kom till byn och vi drog ut på sjön och fiskade. Efter några timmar på sjön, drog jag vidare till staden och hängde med M..

Jaha, hur ska man fördriva denna måndag då? Det var meningen att H skulle komma och hälsa på, men pappa är ledig, så hon tar sig inte hit, blää. Tror jag skippar min promenad idag och ger Björne en extra dag att springa långt långt bort från mitt revir. Får sätta mig på mårten och trampa istället. Jag måste hjälpa pappa med skitgöra idag. Det är någonting som har gått sönder i bajsbrunnen ute på gården, så han måste laga skiten. Tydligen kan man svimma av ångorna, så jag måste vara där om det skulle hända. Frågan är vem det är som kommer svimma! Är riktigt känslig mot dofter just nu, så jag ser inte fram emot denna uppgift. Det värsta som kan hända är att jag spyr. Eller nä, det värsta vore om pappa svimmade och ramlade ner i bajset. Vad gör jag då? ;)

Fem snusar kvar, fyra timmar tills jag får en ny dosa! INTE OKEY. Jag är en dålig snusare som inte kan behärska mig. Då jag inte kan somna på natten försvinner snusen fort som bara den. En dosa per dag, skärpning Bella!

Nej, nu ska jag återgå till boken "Du tillhör mig".... "Du tillhör mig är en berättelse om kärlek och hat, passion och död. Den stora kärleken kan drabba oss alla - men kanske ska vi vara lättade om vi undgår den. När drömmen om den stora kärleken förvandlas till en mardröm"..... Kvinnan i boken gifter sig med ett kontrollfreak till karl, som även är en mördare.. Trevlig bok, haha! Fortsätter hellre läsa mina deckare om mördare..

Oj, vilket långt inlägg det blev! Rastlös, jaao. Nu ska jag iaf ge upp. Hoppas alla får en bra måndag :) tackohej

Inga kommentarer: