fredag 4 juni 2010

Kommer Hubert överleva?

When the time is right and the night is bright, we will see the things we've come to find..

Natt på nytt. Är väldigt trött, men jag kan inte somna. Vill kunna sova en hel natt och vakna upp utvilad för en gångs skull.. Idag har jag rensat och kastat flera påsar med kläder. Måste faktiskt få plats med mina grejer då flytten blir av.. Galet hur mycket skit det finns i detta hus. Men nu får iaf röda korset och myrorna sig en hel del kläder.. Har även varit ute på en promenad i spöregnet. Jag tycker det är underbart att gå i regn, det gör mig lugn.. Annars har jag bara varit allmänt trött och legat ett tag med gallsmärtor. Just nu ligger jag och kollar upp på min rosa lampa. Det är en skalbagge som har lyckats fastna, den tar sig inte upp. Tycker lite synd om honom. Skulle ha hjälpt honom om jag kunde. Både för min egen och för hans skull. Han vill säkert leva, och jag vill slippa ljudet av ett litet kryp som kämpar sig uppåt men som sedan glider ner, om och om igen (kan inte beskriva hur det låter). Döper honom härmed till Hubert. Hubert kommer nog dö, stakars sate..

Det var min spännande dag.. Har egentligen inget att skriva, så det är nog lika bra att jag slutar innan det spårar..

Hubert är iaf en riktig kämpe, han ger inte upp. Tror jag ska bli som honom!

God natt gott folk

Inga kommentarer: