tisdag 8 september 2009

Mördarens offer!

Sitter här i min ensamhet och lyssnar på riktig hög musik. En fördel med att vara ensam, ingen klagar på val av musik, eller den skrikande volymen, som är ett måste för att få den bästa effekten. Det är även ett bra sätt att få en paus från de tankar som snurrar runt i huvudet. Musiken överröstar tankarna och får mig att slappna av. Just nu är det dirty deeds done dirt cheap som dunkar ur högtalarna.

Är fortfarande hemma i byn, med tre katter och en hund. Imorgon lämnar föräldrarna byn för att fara till sundsvall på begravning (och dom ska stanna tills på lördag) Eftersom jag är den av syskonen som inte har ngt liv, är det jag som får äran att vara kattvakt. Tycker inte om att vara här ensam. På dagarna är det skönt, men på kvällarna känns det lite obehagligt. Är inte vanligtvis rädd av mig, men this old house är faktiskt lite skrämmande. Det blir inte bättre av att jag läser böcker om mördare och psykon. Det första jag tänker på då jag blir ensam här, är en mördare med motorsåg. Självklart vet alla mördare att jag är ensam i ett hus mitt i skogen, det perfekta offret. Dom är ute efter mig, haha ;P Lite skumt att jag är rädd för att vara här ensam, men att jag inte är rädd då jag går ensam mitt i natten i staden. Har helt enkelt intalat mig själv att jag skulle kunna slå ner en karl som försöker råna, eller våldta mig. Trots det faktum att jag aldrig har slagits, och att jag vet att killar är betydligt starkare än oss kvinnor. Varför ska det vara så? Men drömma kan man ju. Skulle faktisk vara skönt att få slå ner en karl. Nä usch vad hemskt, haha.

Idag bjuds det på surströming, fan vad gött, I like. Mår dock illa, och känner absolut inte för att äta. Men när den underbara doften av fisken sprids i huset, blir jag nog sugen ;)

Annars har jag en dålig vecka. Känner mig stor och äcklig. Undviker speglar och försöker att inte tänka så mycket på det. Hatar denna känsla, är riktigt less på den. Vet att det egentligen handlar om något annat, men har svårt att komma fram till vad. Varför ska det alltid gå ut över kroppen och utseendet? Många tankar på vikt. Vikt vikt vikt vikt. Usch, out of my head!

Näe, nu ska jag dra mig från datorn. Mitt sug att gå in på facebook är stort, men jag måste stå emot, haha.

Adjö

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du är så duktig! :* /Hannah

Born to be alive sa...

Tack hannah! vi måste ses snart tycker jag :)

Tess sa...

Stå emot facebook! Do it..
Du är bra! :)
Du är stark! :D
Du är wonderwomen ;)

Born to be alive sa...

Tack tuff, jag har alltid velat vara wonderwomen, och nu när du säger det, så kanske jag kan bli the best wonderwomen in the world ;P

Men du är den bästa superhjälten av dem alla! power, yeah!