onsdag 23 september 2009

Måste skriva av mig, boooom!

Ligger och försöker koppla bort mina tankar. Egentligen är det känslorna jag vill få bort, för just nu tänker jag inte alls på de saker jag bör tänka på. Vet att det är farligt att sluta tänka på det som är viktigt i nuläget, för det är då jag inte tar tag i de saker som ska få rehabliteringen att gå framåt. En typ av försvarsmekanism. Jag flyr från de verkliga problemen, förnekar de verkliga orsakerna till mitt mående och lurar mig själv att det finns andra orsaker som får mig att må dåligt.

Förr la jag över allt på min kropp. Det var pga att jag var fet som jag mådde dåligt, punkt slut. Om jag bara kunde gå ner i vikt skulle allt bli bra igen. Nu vet jag bättre, förstår nu att mitt kroppshat bara är ett symptom på något annat, men tyvärr blir mitt mående ofta kopplat till min kropp och mitt utseende. Då jag har dåliga dagar känner jag mig fet ful och äcklig, och vill helst stänga in mig så ingen ska behöva se mig. Just nu har jag bara dåliga dagar, så det känns riktigt tungt att ta tag i saker. MEN, jag har kommit långt, för jag kan tänka längre, jag vet att det inte är min kropp som är problemet. Utmanar mig själv betydligt mer nu än förr.

Men jag måste gå till nästa steg. Måste komma ut i vardagen, för jag kommer inte kunna fortsätta såhär länge till. Har en rehabliterings-plan som jag måste följa. Vad är jag rädd för? Att misslyckas. Men va fan, det är sättet jag lever på nu som är ett misslyckande. Att läsa en kurs eller volentär-arbeta är egentligen ngt bra och absolut inget misslyckande. Varför intalar jag mig själv att jag kommer misslyckas? Vad kan egentligen gå fel? Ingeting. Det är en falsk jävla trygghet som får mig att stanna i skiten. Varför kan inte mitt vett gå ihop med mina känslor. Varför ska jag lyssna på mina idiotiska tankar/känslor då jag egentligen vet att dom inte stämmer. rrraaahh

Och nu måste jag skratta, haha! Kan inte sova, var tvungen att skriva av mig lite.

Annars kan jag medge att jag har lämnat min blivande fästman Elijah wood för två nya kandidater. Vet dock inte vem jag ska välja ;P








Nu ska jag fantisera om mina nya karlar ;P haha

god natt

Inga kommentarer: