måndag 7 september 2009

Måndag på nytt

Den nya starten på en ny vecka känns inte bra. Är hemma i byn, och måste troligten stanna här större delan av veckan (kanske hela). Kattvakt, det är bra att man har ett liv. Det blev fest i lördags. Kvällen spenderade jag och dallas först på Ålidhem, sedan rullade vi vidare till olles. Kvällen blev riktigt trevlig, gjorde dock några grejer som jag ångrar. Vet inte vad som flyger in i mitt huvud då jag dricker. Saker, personer, händelser, som egentligen inte har någon betydelse, eller inverkan på mitt nuvarande liv, kan ploppa upp i mitt huvud. I mitt nyktra tillstånd skulle jag inte analysera så mycker över mina tankar (inte mer än vanligt). Och jag skulle absolut inte göra något åt saken (PATETISK). Är besviken på mig själv!

Jag ska bränna min mobil på bål, bli nykterist och påböra min utbildning till nunna.
Sen ska jag flytta till Peru med mina nya nunnakompisar och leva i ett kloster av guld. Där ska jag leva på bröd och vatten, be till gud, tälja kors och använda min talang som songwrither till att hitta på nya sånger om mannen i mitt liv, jaaaa, du heliga gud!

Har även facebook förbud i några dagar framöver. Fråga inte varför, det var helt enkelt något jag kom fram till då jag låg full i min säng på lördagnatten. haha. Såå ingen facebook på ett tag! ;P

Nu ska jag dricka kaffe och tänka på min framtid som nunna. Vem hade anat att mitt liv skulle ta en sådan vändning? Från konstig tjej till konstig nunna. Undra om nunnor får snusa?

adjö 

2 kommentarer:

Tess sa...

Jag hoppas verkligen att nunnor får snusa, annars kan det bli väldigt trist. Jag gillar din man, han är guden ;) haha..

Born to be alive sa...

Ja, utan snus blir jag nog lite arg på gud. Ja, för fan. eller jag menar ja du vackre gud,jag älskar dig. Men vem vet, gud kanske är en kvinna ;P haha. Nä det är han inte, för han straffade ju tjejerna, pga eva, och som straff skulle det göra riktigt ont att föda barn. Va fan? Gud är en mansgris. Jag ska hitta på en egen gud! haha