onsdag 9 september 2009

Förlåt Herr tandläkare

Idag skulle jag till herr tandläkare klockan tio. Var dock tvungen att avboka tiden här på morgonkvisten. Mår riktigt illa just nu, så jag försöker hålla mig sysselsatt, så min rädsla för magsjuka ska lugnar ner sig. Vet att det inte är magsjuka, men jag hatar att må illa. Har mått dåligt i stort sett varje dag under en längre tid nu, men inte så här extremt. Vet ungefär vad det beror på, men det gör det inte lättare för det. Nu låter det som att jag är med barn, så är inte fallet, haha ;P Tror det beror på att jag har ökat dosering av min medicin + att jag sover dåligt och är allmänt stressad över allt. Kanske är värre nu för att jag snart ska bli kvinna. Men det är bara att bita ihop, det blir nog bättre snart.

Det är galet hur mycket lite sömn kan påverka en. Känner mig helt störd i huvudet, tom och förvirrad, disträ och korkad. Känner mig även lite elak. Vet inte, tror jag kan låta lite dömande ibland. Men så är det inte, jag är bara ironisk. Det kan bli missförstånd om den andra människan/människorna inte förstår ironin. Hoppas jag uppfattas som en idiot då jag är så. Skulle aldrig medvetet vara dum mot en annan msk, men som sagt, folk tolkar allt olika. Måste nog sluta med min bittra ironi, haha. Men ibland kommer den fram, men bara periodvis, tack och lov. Tur att mina vänner vet då jag driver ialf, haha :)

Kan nog bero på att jag har PMS, varning varning. Finns det någon som kan göra mig galen då jag har PMS, så är det Thom. Helvete, han vet exakt vilka knappar han ska trycka på för att göra mig galen. Sen skrattar dom åt mig också (han och diana). Dumma! haha. Men lite skrattretande är det faktiskt. Växlar mellan damp, skratt, svordommar (som fitthora, kukhuvud, och andra hemska ord), skratt, ilska, skratt, tårar. Thom har fått sig ett x antal smällar genom åren, men han får skylla sig själv. Han tycker tydligen att det är roligt då jag biter och klöser honom, så jag tycker inte synd om den där lilla tyrannen! ;P Det är honom jag kallar fitthoran. Usch vad hemskt, men det känns alltid lite bättre om jag får säga fula ord. Ganska skumt! Men vem har sagt att PMS är lätt? Blir ganska personlighets-förändrad då det är som värst. Under åren har jag under pms bland annat:

  • Brytit sönder min telefon
  • Totalt gått lös på mitt rum i byn, rivit sönder kort och dylikt
  • Kastat petfalskor, som råkade träffa tuff (har fortfarande dåligt samvete) ;)
  • Kastat en sax, som resulterade i att det blev hål i våra rislampor på Ålidhem
  • Bölat till extreme home makeover, silver och pokemon (det är inte normalt) haha
  • Dunkat mitt huvud i väggen (även slag och sparkar) Vilket gör mig så arg att jag brister ut i tårar, blandat med skrik, haha!
Tur att man inte har pms varje månad. Tycker synd om mannen som måste vara med mig då jag är gravid. Tror inte att ökade hormoner kommer ha en bra effekt på mig. Kommer bli en djävul utan dess like, haha!


Nuuuuuuuu mår jag lite bättre. Så nu kan jag äntligen sluta skriva om pms och illamående, haha ;P


Ha en bra dag, adjö!







3 kommentarer:

Anonym sa...

Hjälp! haha ;)

Tess sa...

Haha, ja petflaskan var en situation i sig. Men du glömde lyktan och dess påverkan. Ahh, shiit. Börjar bara skratta när jag tänker på det. Ursch vad elak jag är.

Born to be alive sa...

Jaa, jag vet, det var en hemskt dag. Grät fan två gånger, patetisk ;P Men jag gillar inte att förstöra grejer, och att glömma laddaren är också hemsk! HAHAHAHAHA.
PMS förvandlar mig till en hemsk patetisk varelse! ;)