lördag 22 augusti 2009

crapbag


Beslutångestens dag, JA det är lördag!


Varje lördag växer det en känsla inom mig. Jag vill ha roligt (vilket infattar alkohol). Varje lördag får jag panik inför beslutet, ska jag dricka eller ska jag vara nykter? Det brukar bli ett rätt så enkelt beslut, då många av mina vänner ska ut och roa sig. Då följer jag med, utan att ens känna efter om jag egentligen är sugen. Men sen kommer det lördagar då det flesta jobbar, eller är sjuka. Denna lördag är en sådan lördag. Crap

Istället för att känna att det är bra att vara nykter, blir jag istället deppad och nere. Känns inte helt okey att det ska kännas så. Fick ett meddelande av Hannah och hon vill ha med mig på en fest. Det skulle vara roligt att ha roligt, men samtidigt känner jag mig som en stor sliten elefant. Den senaste tiden har jag inte haft så roligt då jag dricker, kan inte riktigt släppa loss, och jag känner mig mest som ett stort fel. Vad är det jag söker egentligen? Längtar nog efter den där klockrena kvällen, då man inte bryr sig om sina orealistiska tankar, då man känner sig glad och öppen. Egentligen ska man inte behöva dricka för att känna det, men nu pratar vi om lördagar, haha ;P


nu ligger jag här i byn med en brandvarnare som piper med jämna mellanrum och känner att jag bör ta ett beslut snart. Beslut är inte min starka sida, helst inte om det enbart är jag som ska ta beslutet. Vad vill jag göra ikväll?
Det luktar mat, blir illamående. Stannar jag här blir det pizza i bagarstugan med släkt och vänner. Vill inte ha pizza, känner inget sug. sååå, what to do?
sooo long

Inga kommentarer: