onsdag 18 maj 2011

Fisk

Inatt drömde jag att jag blev förvandlad till en fisk. Simmade omkring under ytan, var rädd, men samtidigt imponerad av känslan. Det var fint i vattnet, men jag var ledsen över att jag inte kunde snusa.. Jag flöt omkring bland färgglada fiskar tills det kom en stor jävla haj. Av alla fiskar valde han självklart att jaga mig.. Jag var en liten fisk, och det var väldigt strömt i vattnet. Jag simmade framåt, men drogs hela tiden bakåt av strömmen, mot hajens gap.. Minns att jag tänkte att jag inte ville dö av en haj, att jag faktiskt är för ung för att dö.. Kände mig samtidigt hjälplös och uppgiven, för jag tog mig ju inte framåt. Just när hajen skulle äta upp mig blev jag en människa igen. Hajen förvandlades till en gammal gubbe. Han kollade på mig och sa "Har du lärt dig en läxa nu?"

Minns varje detalj av drömmen, varje känsla.. Världens längsta dröm dessutom. Skumt!



Jaha, då blev det onsdag.. Idag ska jag städa, träna, planera och ringa ett samtal.. Varför är det alltid så svårt att ta tag i viktiga samtal?

Nu blir det ett glas bubbel och en snus! Är så glad över att jag är en människa som kan snusa! ;)

tackohej

Inga kommentarer: