onsdag 8 december 2010

Natt

God kväll! Sitter i en soffa som till hälften består av katthår. Diana stickar en mössa och jag klöser på min hy. Det kliar... Doften av blodapelsin fyller rummet. Tycker om doften, den gör mig lugn. Smaken är inte fy skam den heller..

Imorgon ska jag och syster kliva upp klockan sju för att titta på julkalendern. Det är en tradition som vi försöker följa. Inte så lätt när hon numer bor i stockholm.. Nu är hon dock hemma, så då är det bara att le då klockan ringer, linda in sig i täcket, släpa sig ner för trappan, sätta på teven och mysa ner sig i soffan :)

Har nästan bestämt mig för att avboka min tid hos tandläkaren imorgon. Vill dock inte ringa och avboka. Vad ska jag komma med för ursäkt denna gång då? "eh, jag är sjuk" "hm, jag har mensvärk" " njaa,det kom upp en grej".. Har redan använt alla dessa ursäkter. Men det kanske inte dom har koll på. Eller så skriver dom journal på alla mina avbokade tider.

"Denna kvinna avbokar alltid två till tre tider innan hon lyckas ta sig hit. Risken är stor att hon döljer något för oss. Kanske använder hon tobak och slarvar med tandtråden? Kanske lider hon även av tandläkarskräck?"

Nej, nu ska jag bädda ner mig i sängen och läsa!

tackohej

Inga kommentarer: