onsdag 12 oktober 2011

Ya ja

Idag känner jag mig motiverad på att komma igång med livet. Har äntligen vågat ta steget att planera hur nästa år ska läggas upp. Har en plan, som är realistisk och klok.. Ja, ibland följer jag min vettiga sida.. Ska boka in en tid med Anna på FK, så allt blir spikat innan januari. Plugg på komvux samt någon typ av arbetsträning. Får se vad jag börjar med.. Är glad att jag fick förlängd aktivitetsersättning, ska verkligen ta vara på den här tiden.. Mitt mål är att vara redo för universitetet nästa vår!

Är dock inte motiverad att förändra den andra delen... Måste nog försöka, för om det fortsätter såhär kommer jag inte ha ork nog till att följa min vettiga plan (enligt B). Själv tror jag faktiskt att jag kommer orka, men min vettiga sida vet kanske bättre. Kanske kanske kanske kanske kanske..

Måste.. Eller måste jag det?.. Kanske.. Kanske inte.

Nej, nu ska jag banne mig hålla fast min "nu jäklar" anda och fortsätta tänka framåt! Det är bättre att vara peppad på en del än ingen. Kanske smittar det av sig, så motivation till ytligare förändring ökar.. Hoppas.

Inga kommentarer: