tisdag 18 oktober 2011

Tid

Tiden går så fort. Snart är det nytt år och då ska jag kämpa som bara den! Ska utvecklas och undvika att falla ner i dom där groparna som alltid lyckas få mig att dra i bromsen. Jag vet hur jag fungerar, så jag borde kunna undvika att hamna i samma spår.. Det handlar om att kämpa, att våga gå emot det dåliga och fortsätta framåt, trots att varje cell i kroppen skriker att ett stort misslyckande är ett faktum..

Vill tro på mig själv, vill kunna titta mig själv i spegeln och se något annat än ett stort jävla fel. Kanske våga känna att jag är värd att må bra, trots mina fel och brister.. Jag har slösat bort många år på det här, men det betyder väll inte att jag ska behöva fortsätta straffa mig själv för det.. Nej, jag vill kunna bryta mig lös, sluta se mig själv som ett undantag, förstå att jag faktiskt är lika mycket värd som alla andra människor..

Har varit ute på en promenad, och nu sitter jag och dricker grönt te. Gott.. Ska ta och städa alla skåp i köket, det behövs kan jag lova!

Ha en bra dag

Inga kommentarer: