onsdag 5 januari 2011

Nattinlägg

Min telefon dog, jag letade och hoppades att det skulle finnas en laddare i byn som skulle gå ihop med min urban. Smög omkring i mörkret på nedervåningen och ryckte i alla sladdar som kom min väg. Svor för mig själv då axeln knakade till, suckade högt då hela min torra hårbotten skrek efter vassa naglar. Kliade mig som en besatt och stöplade upp för trappan till mitt gula fula barndomsrum. Gav upp hoppet och började därefter leta efter en penna.. Helt plötsligt låg den där, en fin svart laddare som inte ville annat än att ge min telefon nya krafer.. Helt otroligt vackert!

Kan inte sova utan min telefon vid min sida. Behöver en klocka, och min telefon är min käraste klockpolare, the one and only. Kollar nämligen på klockan fleeeera gånger per natt. Måste ha koll på läget vettni!

Just nu har jag tusen jobbiga tankar i omlopp, huvudvärk, en svidande söndersnusad läpp, en axel full med knutar, en knöl på ögat som inte vill försvinna, tvivel och lite mer tvivel, urusel ekonomi, torr hy, håriga sängkläder och vita fläckar mellan brösten..

Har även en fin karl, fina vänner, två nya klänningar, massor med ägg i kylskåpet, gott kaffe, en hel stock med snus, en levande telefon, en ny parfym, en tomte som sjunger, många stearinljus, en barnslig humor, en lägenhet som jag trivs i, och mycket mer..

Ska fan lära mig att fokusera mer på allt bra. På större saker (såsom underbara vänner och fin pojkvän) och på småsaker (såsom sjungande tomtar, mysiga filtar och goda ägg)

För visst är det jävligt onödigt att fastna/fokusera på allt dåligt/jobbigt då det faktiskt är det bra som ger livet ett värde.. Jävligt onödigt.... Ska verkligen försöka lära mig att ge allt bra/fint/undebart en större plats i mitt liv. Sluta slösa så mycket tid och energi på det dåliga. Jaa, visst låter det som en självklarhet?

Nu håller datorn på att dö. Laddaren är självklar där nere, hujedamej!

Nu är klockan mycket, borde sova. God natt!

1 kommentar:

Hille sa...

Självklart ska vi fokusera på det positiva. Lämna det negativa för det finns där ändå även om man inte ger det mer utrymme. B, jag hoppas verkligen att vi ses imorn!!