måndag 16 augusti 2010

Aldrig igen!

Helgen i Stockholm blev en skön och rolig liten semester. På fredagen gick vi på Grönalund. Jag blev som en lyrisk unge som sprang omkring med ett stort leende på läpparna. Leendet förvandlades dock till dödsångest då vi ställde oss i kön till fritt fall. Fy fan! Är rädd för höjder, hatar känslan av att falla. Lite dumt att åka just den karusellen då man känner på det sättet. Det gör jag aldrig om! Kändes som att jag skulle svimma då jag stod i kön och hörde skriken från folket som åkte före oss. Mitt hjärta var i halsen och jag började må illa. Men jag överlevde (tro det eller ej)... Tänkte tankar som "om barn vågar åka den borde jag också våga" "Jag kan inte vara sämre än dom andra" "Om karusellen rasar så dör jag en snabb död iaf".. Då vi var halvägs upp började jag skrika att jag ångrade mig och jag kände att tårarna inte var långt borta.. Fy! Annars var helgen riktigt rolig!

Igår var tuff och rocka här och käkade surströmming. Underbart gott och trevligt! Idag har jag fått besök av Hyllander. Roligt att träffa henne igen!

Just nu sitter jag svettig i soffan och luktar apanus. Det var dock riktigt skönt att få sig ett motionpass..

Jaja. Tackohej

Inga kommentarer: