söndag 16 maj 2010

Mördare, kött fy faan och drömmen om brunhet!

Kan inte sätta ord på hur jobbig denna vecka har varit. Det värsta som finns är då jag hamnar i ett koma liknande tillstånd då varje lilla grej känns som en utmaning. Orkade inte ens koka kaffe. Vad händer i hjärnan då det blir så fel? Det faktum att jag för några år sedan hade sådana perioder som höll i sig i månader gör att jag blir livrädd då jag har sådana hemska dagar.. Tur att jag är på en betydligt bättre plats just nu, annars hade jag gått under..

Helgen har dock varit trevlig, så jag hoppas den kommande veckan kan fortsätta i samma spår. Mina föräldrar drog till Sundsvall i torsdags, så jag har haft huset för mig själv. På torsdagskvällen var jag helt övertygad att det var en mördare med motorsåg som var ute efter mig. Låg stel i sängen och lyssnade efter misstänksamma ljud. Självklart fick jag för mig att jag hörde fotsteg och dylikt, så jag fick inte mycket sömn den natten, haha. På fredagen kom Magnus hit, så då var jag inte lika rädd. Vi grillade (kött fy faaan), drack vin och hade det trevligt :) Igår fick jag besök av Hillevi, så jag kan inte klaga.

Idag kommer Diana hem från utlandet. Hon kommer vara brun som en pepparkaka, roligt för henne, veeerkligen ;) Jag får panik över att jag inte kommer kunna fara iväg på någon utomlandsresa denna sommar. Har inte hänt sedan jag gick i åttan (det är något fel med detta år)! Jag vill bli brun brun brun brun. Jag är verkligen besatt då det gäller att sola och bli brun. Vad handlar det om egentligen? Undra om man kan bli såhär brun i Sverige? Haha, ser helt galen ut!



Idag är jag rastlös men samtidigt väldigt trött. Kanske inte är så konstigt med tanke på att jag inte fått så mycket de senaste dagarna. När jag väl somnar drömmer jag jobbiga och läskiga drömmar. Har drömt om hajar, ormar och mördare, kan det bli bättre?

Imorgon fyller jag år, hemska tider! Hatar födelsedagar, hatar presenter, hatar att fokus är på mig. Men på onsdag ska jag iaf bjuda mina vänner på fika, så det blir nog trevligt :) På lördag blir det även kalas med brudarna, det blir garanterat en klockren kväll, yeah!

Hoppas alla får en bra sömndag, tackohej! Kraaah

1 kommentar:

liisa fisa sa...

för det är ingen vanlig dag nej det är ju bellas födelsedag...hurra hurra hurra!! :D

Hoppas du får en bra födelsdag :)
Skickar en kram från lite varmare grader ;)