måndag 19 april 2010

Nä, jag är inte onykter!

I lördags....Istället för att köra på en nykter uppladdning inför Åland blev det istället en onykter uppvärmning. Försöker intala mig själv att jag, efter lördagen, vet hur mycket jag INTE ska dricka för att kunna vara människa dagen efter. Frågan är om denna kunskap kommer hjälpa mig under den kommande helgen, eller om jag kommer göra samma misstag igen. En sak är iaf säker, det blir ingen tequila på Åland! Jäkla råttgift. Hur kommer det sig att man aldrig lär sig av sina misstag då det handlar om fylla? "Jag ska ALDRIG dricka tequila igen".... Två veckor senare.. "Nu kör vi tequila race...wohoo jag vann"... Booom, in i dimman.. Dumt! ;)

Nu är lägenheten på Ålidhem uppsagd. Både Thom och Die ska lämna Umeå och dra söderut. Känns riktigt tråkigt, kommer sakna mina syskon oerhört mycket.. Vet inte riktigt hur jag ska överleva utan dom två knasbollarna..

Jag måste flytta hem till byn igen. Känns riktigt tungt, men jag har inte så många val. Är livrädd för att bo själv, så då bor jag hellre här. Har dock en plan. Ska bo hemma och spara pengar, sen ska jag kanske ut och resa i två månader med Malin och Izzah. Det vore underbart! Men det finns många men.. Kommer jag palla det rent psykiskt, och kommer jag i huvudtaget kunna samla ihop pengar så det räcker.. Vi får se vad som händer! Men jag vill kunna dra iväg. Har alltid velat resa och nu har jag faktiskt chansen.. Hoppas hoppas hoppas det fixar sig :)

Nej, nu ska jag dra och hämta mor min på jobbet!

Tackohej

2 kommentarer:

Liisa sa...

Jag tycker du ska flytta till Malta bella :) Eller kanske bara sommar jobba?
Anna som jag jobbar med ska sluta och fara hem nu i maj :( Så vi behöver en som kan jobba :)
Första tanken var att du skulle komma :D

Holle sa...

hej B! jag har försökt göra en blogg nu, du får hjälpa mig om en vecka eller så om jag fortfarande är lika förvirrad då. jag har länkat til din sida från min så du vet att jag kommer att läsa allt du skriver:)