måndag 11 januari 2010

Thats the real truth

Då dåliga saker fortsätter inträffa blir omotivationen bara större och större. Det finns ord jag inte klarar av att höra. De ord som ständigt ekar i mitt huvud och får mitt liv att bli en kamp. Jag har kämpat emot dessa tankar och försökt intala mig själv att det enbart är jag som tänker på mig själv på det sättet. Att få höra det från någon annan gör så fruktansvärt ont, och det påverkar mig på ett sådant starkt sätt att jag hamnar på ruta ett igen. Från att kämpat mig upp en liten bit, till att falla. Det där ordet, från just den personen gjorde det hela så uppenbart. Det är ingen falsk sanning som enbart mitt huvud har skapat, utan det är en sanning. Nu är jag arg på mig själv att jag ens försökte få för mig att det inte är en sanning.

Nu fick jag inte höra orden face to face. Jag vill veta hur dom kom ut, i vilket sammanhang. Men egentligen har det ingen betydelse. Och ändå kan jag inte vara arg på den personen. För jag tycker han sa sanningen, och på ett sätt är jag glad att jag fick höra den. Jag kan inte vara arg på människor, inte dom jag "känner" ialf.

Önskar att jag kunde vara stark i sådana lägen. En normal människa skulle bli sårad, men kanske inte bli helt förstörd. Vet att det har en del av min "störning" att göra. Önskar att jag kunde skratta åt det och tänka, va fan, alla får tycka och tänka som dom vill. Men jag kan inte tänka så.. Kanske skulle det vara lättare om det var någon random typ, som jag inte bryr mig om, som sa det.

Over and out

4 kommentarer:

Liisa sa...

Jag tycker du är världens finaste bella...så de så! Skulle vilja ge dig en stor kram och säga att du ska inte bry dig om någon annan...för Leesa har alltid rätt! :)

Kramar

Liisa sa...

Jag tycker du är världens finaste bella...så de så! Skulle vilja ge din en stor kram och säga att du ska inte lyssna på någon annan än mig...för Leesa har alltid rätt :)

Bamse kram.

diana sa...

bort med det gamla nu, in med det nya! peppa peppa peppa!

Suss sa...

Lyssna inte på idioter som inte kan bete sig som vuxna människor!