tisdag 29 mars 2011

Dumma svanar!

Kom nyss hem från en timmes skidåkning. Det blev en hemsk färd med hjärtklappning och jävulskap. Min paranoida sida fick ta över, haha. Satt på mig skidorna och började färden med att falla på rumpan. Det gjorde ont och jag blev på dåligt humör. Kom ner på sjön och försökte komma upp i ett bra tempo. När jag tittar upp ser jag (på avstånd) en svart varelse komma mot mig i full fart. Första tanken, BJÖRNUNGE... Andra tanken, grannarnas stora hund.. Det var hunden, som tur var.. Jag klappade hunden, sa hej till ägaren och fortsatte..

Plötsligt blev allt så jävla jobbigt. Fick ont i hjärtat och törsten efter vatten blev olidlig. Tänkte ta det kortare spåret så jag inte skulle dö av törst. När jag kommer in på det nya spåret sitter det tre feta svanar och lurar. Jag blev väldigt misstänksam och tänkte på alla klipp jag sett på america's funniest home videos på svanar som jagar människor. En svan kanske hade varit okey, men TRE, nej tack. Så jag vände och följde ett annat spår, som ALDRIG ville ta slut.. Jag svor för mig själv och ville bara lägga mig ner och dö. Antar att jag kunde ha stannat och vilat en stund, men då hade jag nog inte tagit mig upp igen.. Herre gud vad glad jag blev då jag äntligen kom hem. Mamma hade köpt bubbelvatten, så nu sitter jag här och dricker mig full.. Bubbel bubbel bubbel!

Morgondagens planerade skidtur känns inte längre så lockande. Men om jag kommer ihåg att dricka vatten så blir det nog bra ;)

Nej, nu ska mor min ha datorn!

tackohej

Inga kommentarer: