måndag 15 mars 2010

Vad gör man?

Jag tycker inte om måndagar. Känns alltid som ett slag i ansiktet. Ännu en vecka har gått, ännu ett bevis på att jag inte gjort något vettigt. När ska allt vända? Tiden fortsätter springa iväg, och här står jag på samma fläck och känner mig som en bortsprungen liten unge som inte kan hitta den rätta vägen som ska leda till något bättre. Kan inte fortsätta med att stå och vänta på att något ska ske, för det kommer inte hända av sig själv. Det kommer inte dyka upp ett mirakel som får mig att känna den där känslan av att allt kommer ordna sig. Kan inte vänta på att jag ska vakna upp en dag och känna mig motiverad. Måste helt enkelt börja med att ta tag i saker och ting, börja med någon typ av sysselsättning. Motivationen får komma med tiden. Att vänta på att allt ska kännas bra, innan jag tar tag i saker, kommer enbart leda till att jag gräver ner mig ännu mer, då jag upptäcker att jag fortfarande inte tagigt mig en milimeter närmare mitt mål att hitta något som ska ge mig en relativt meningsfull vardag.

Det är lätt att tänka vettiga tankar, men desto svårare att följa dem. Usch, vad less jag är! Har slösat bort tre år av mitt liv genom att fastna i den här skiten. Tre jävla år, som jag aldrig kommer få tillbaka. Fan åh..

Nä, slutskrivet om korvspad. Helgen blev trevlig. Roligt att träffa brudarna, like always :) Tackar för en rolig kväll! Måste göras om :)

Nu ska jag fixa lite kaffe!

Hoppas alla får en bra vecka, kramohej

Inga kommentarer: